ارائه قطعنامه توسط روسیه برای مبارزه مشترک جهانی با کرونا

به گزارش زنگ قلاب بافی، روسیه پیش نویس قطعنامه ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد که در آن خواهان مبارزه مشترک با ویروس کرونا تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی و ارائه یاری های بین المللی به کشورهای آسیب دیده شده است.

ارائه قطعنامه توسط روسیه برای مبارزه مشترک جهانی با کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام نمود که این کشور روز گذشته پیش نویس قطعنامه ای درباره لزوم مبارزه مشترک با ویروس کرونا را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد.

طبق متن بیانیه منتشر شده، روسیه پیشنهاد نموده است که سازمان بهداشت دنیای به عنوان سازمان راهنمایی کننده اصلی در اقدامات برای مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا شناخته شده و همچنین موافقت کشورها برای همکاری با این سازمان و همچنین کوشش های مشترک بین خود تقویت گردد. در عین حال لازم است تا به کشورهای آسیب دیده یاری های بین المللی لازم ارائه گردد.

روسیه در این سند همچنین خواهان توقف جنگ های تجاری و اعمال تحریم های یک جانبه، در شرایط بحرانی کنونی در دنیا شده است.

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که این کشور آمادگی لازم برای یاری به سایر کشورها در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا را دارد.

در اوایل هفته گذشته هشت کشور دنیا، از جمله روسیه، از سازمان ملل متحد خواستند تا بعضی کشورها را به لغو تحریم های یک جانبه ای که مانع از مبارزه با شیوع ویروس جدید کرونا شده، ملزم کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه ای برای رهبران کشورهای گروه G20 خواهان لغو تحریم ها برای اطمینان یافتن از دسترسی همه کشورها به مواد غذایی، لوازم پزشکی و حمایت از تمامی کشورها در مبارزه با ویروس کرونا شد.

انتهای پیغام/4082/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 302

به "ارائه قطعنامه توسط روسیه برای مبارزه مشترک جهانی با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه قطعنامه توسط روسیه برای مبارزه مشترک جهانی با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید